KULAK ESTETİĞİ

KULAK ESTETİĞİ – OTOPLASTİ

Kulak Estetiği plastik cerrahide en önemli faaliyet alanlarından biridir. Doğuştan ve sonradan edinilmiş kulak şekilsizliklerinin düzeltilmesidir. Bu şekilsizlikler arasında en sık görülen kepçe kulaktır. Hastaların sosyal yaşamlarında ciddi sorunlara neden olabilir.

Kepçe kulak şekilsizliğinin düzeltilmesi için okul öncesi dönem uygun zaman olsa da çoğu hastada onarım daha geç yaşlarda yapılabilir.
Kepçe kulağın düzeltilmesi, kulak estetiği genellikle lokal anestezi altında arka kesik ile yapıldığından ameliyat sonrası önemli bir iz kalmaz.

Kulak estetiği, kepçe kulak onarımı genellikle lokal anestezi altında yapılır ancak bazı hastalarda sakinleştirici da uygulanmaktadır. Kulak estetiği ameliyatında lokal anestezi ve sakinleştirici kullanacak olan hastalarımızdan ameliyattan 6 saat önce yiyecek ve içecek tüketmemesi istenir, fakat genel anestezi yapılacak olan hastalarda bu gerekli değildir. Bu oruç süresinin ardından hastaneye yatırılan hastalar odalarına alınır ve anestezist eşliğinde benim tarafımızdan son kez değerlendirilir. Bu aşamada öncelikle fotoğraflar çekilir ve ameliyat çizimleri yapılır.

İşlem süresi yaklaşık 1 saat’tir.

Kulak estetiği ameliyatı sonrasında her iki kulakta da şekil veren pamuk ve bandajlar olacaktır. Ameliyat sonrası aynı gün taburcu olan hastalarımın ilk takibi 2. gün yapılmaktadır. 4. gün ikinci takipimi yapıyorum ve o günden itibaren 1 hafta boyunca şekillendirici sporcu bantlarını kullanıyorum. 5-7 gün sonra sosyal hayatınıza dönebilirsiniz.