GÖĞÜS DİKLEŞTİRME

Göğüs dikleştirme, göğüsde sadece kahverengi alan çevresinde yapılan kesiklerle görüntünün ortadan kaldırılmasını veya sarkıklığın boyutuna göre orantılı olacak şekilde cildin bir kısmının dahil edilmesini (lolipop kesisi) mümkün kılar. Bu arada göğüs hacmindeki kayıp nedeniyle “etli” göğüs isteyen hastaların kendi göğüs dokularını veya silikon implantlar kullanılarak göğüsü istenilen boyut ve görüntüye getirmek mümkündür (büyüterek dikleştirme).

Sarkık göğüsler, kadınlar için en sık karşılaşılan estetik endişelerden biridir. Özellikle doğum ve emzirme dönemlerinden sonra karşılaşılan bu problemde hastalar sıklıkla göğüslerinin, uçlarının aşağıya doğru sarkmasından ve içlerinin boşalmasından şikayetci. Bunun dışında henüz doğum yapmamış kadınları meme büyüklüğü açısından incelediğimizde ise küçük göğüslerde sarkmanın pek beklenen bir durum olmadığı görülüyor; ancak zamanla büyük göğüslerin yerçekimi nedeniyle sarkması kaçınılmazdır.

Göğüs dikleştirme ameliyatında hastadan ameliyattan 6 saat önce yiyecek ve içecek tüketmemesi istenir. Bu oruç süresinin ardından hastaneye yatırılan hastalar odalarına alınır ve anestezist eşliğinde benim tarafımızdan son kez değerlendirilir. Bu aşamada öncelikle fotoğraflar çekilir ve ameliyat çizimleri yapılır. Sakinleştirici ilaç uygulamasının ardından tansiyonu ve heyecanı azalmış hastalar ameliyata alınır.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 1,5-2 saat sürer.

Ameliyattan sonra iyileştiğinizde göğsünüzde bir bandaj olacak ve bu bandaj üzerinde şekillendirici iç çamaşırı yer alacaktır. Göğüs küçültme ameliyatında sık sık dren kullanmıyorum. Ancak bu kararı genellikle ameliyat sırasında veriyorum. İyileştiğinizde odanıza alınacaksınız.

Bu ameliyattan korkan hastaların en büyük nedeni acı çekme korkusudur.
Göğüs dikleştirme ameliyatı, beklenenin aksine ciddi ağrıların yaşanacağı bir ameliyat değildir. Ayrıca ameliyat sonrası ağrıkesici ilaçlar şikayetlerinizi büyük ölçüde giderecektir.