KOL KALDIRMA

Kol kaldırma ameliyatı, dirsek ile omuz eklemi arasındaki kol bölgesinin deri ve yumuşak dokusunun toparlanmasıdır. Özellikle aşırı kilo alıp verme durumlarında çoğu hastanın sosyal hayatını etkileyen bu bölgede önemli sarkmalar ortaya çıkmaktadır. Bu hastaların en yaygın şikayetleri özellikle kısa kollu kıyafetler giyememeleridir.

Kol kaldırma ameliyatı kısmi veya tam kol germe olarak yapılabilmektedir. Nispeten daha az sarkıklığı olan hastalara ve omuz eklemi yakınında sarkması olan hastalarda kısmi kol germe uygulanabilir. Ancak kolunu dirseğe doğru düzeltmek isteyen hastalarda daha çok tam kol germe tercih edilmektedir. Kısmi kol germe işleminde izlerin koltuk altında kalması planlanır ve iz kalmaz. Ancak tam kol germe işleminde kolun içinde aşağıya doğru uzanan dikey bir iz eklenecektir. Her iki kol germe ameliyatı yönteminde de ameliyatın yanı sıra yağ aldırma birleştirilmesinde önemli fayda vardır. Bu sayede sorunsuz geçişlerle daha uyumlu bir sonuç elde etmek mümkündür.

Kol gerdirme ameliyatında hastadan ameliyattan 6 saat önce yiyecek ve içecek tüketmemesi istenir. Bu oruç süresinin ardından hastaneye yatırılan hastalar odalarına alınır ve anestezist eşliğinde benim tarafımızdan son kez değerlendirilir. Sakinleştirici ilaç uygulamasının ardından tansiyonu ve heyecanı azalmış hastalar ameliyata alınır.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 1,5 saat sürer.

Ameliyattan sonra iyileşme sürecinde kollarınızda bir korse olacak ve bunu yaklaşık 15 gün kullanacaksınız. İyileşme süreci için kollarınızı ilk 3 gün yukarıya doğru tutmanız gerekir. Özellikle sırtüstü pozisyonda kollarınızın altına bir yastık koyarsanız yeterli yükseklik sağlayacaktır.