GÖZ KAPAK ESTETİĞİ – BLEFAROPLASTİ

Göz kapağı estetiği – Blefaroplasti ameliyatı, üst ve alt göz kapaklarındaki fazla deri ve yağ torbalarının alınmasıdır. Bu ameliyat ile üst göz kapağındaki görme alanını kısıtlayan fazla deri ile üst ve alt göz kapaklarında ortaya çıkan yağ torbaları ile birlikte topaklanma şeklindeki yağ torbalarından kurtulabilirsiniz. Estetik göz kapağı ameliyatı hastalara daha genç ve daha dinamik bir görünüm sağlar. Ayrıca, onlara önemli bir düzeyde işlevsel olarak artan uyku eğiliminde azalma sağlar.

Ameliyat için ilk işlem detaylı planlamadır ki bu cerrahi işlemde yol gösterici olacağı için büyük önem taşımaktadır. Bu aşamada yapılacak olan ameliyat çizimler üzerinden hastaya bir kez daha anlatılırken müdahale edilecek alanlar ve müdahale teknikleri detaylandırılır.

Blefaroplasti, lokal anestezi altında veya lokal anestezi ve sakinleştirici kombinasyonu ile yapılabilir. Her iki anestezi türünde de ameliyat öncesi heyecanı gidermek için hastaya önceden bazı anestezi ilaçları uygulanır. Bu nedenle hasta ameliyat sırasında herhangi bir ağrı hissetmez. Anestezi öncesi görüşme döneminden sonra sakinleştirici alması planlanan hastanın anestezi alması önemlidir. Hasta ameliyattan en az 6 saat öncesinden itibaren yiyecek ve içecek almamalıdır.

Üst göz kapak ameliyatı yaklaşık 30 dakika sürer ve ameliyat sırasında fazla deri, kas ve yağ dokuları da azaltılır. Operasyon sırasında atılan kesik, göz kapağı eğrisinin üzerinde olacak şekilde planlanır. Böylece ameliyat sonrası gözle görülür iz kalmaz.

Alt göz kapak ameliyatı yaklaşık 1 saat sürer ve kesik kirpiklerin 2 mm altındadır. Bu işlem sırasında alt kapakta bulunan yağ torbaları kesilerek yeniden şekillendirme uygulanırken fazla deri de alınır.
Her iki ameliyatta da kesikler emilebilir deri altı dikişlerle dikilir ve hastanın ileriki dönemlerde dikiş atılmasına gerek kalmaz.

Ameliyat sonrası hemen başından beri başlayarak birkaç gün aralıklarla göz kapaklarına soğuk uygulama yapılır. Bu uygulama ile oluşabilecek ödem ve morluklar oldukça en az seviyede tutulur

Ameliyattan 2 saat sonra başlayan hafif ağrı ve karıncalanma hissi yaygındır ve hafif ağrı kesicilerle tamamen kontrol altına alınabilir.

Göz kapak ameliyatında iyileşme hızlıdır ve ilk 2 gündeki şişlik normale dönerken hasta güneş gözlüğü kullanarak ilk günden normal yaşantısına dönebilir. Morarma nadir olmakla birlikte 4-5 gün içinde büyük ölçüde gerileyen göz kapağı derisinin ince yapısına bağlı olarak ortaya çıkabilir.

Önemli Noktalar

Hastalar sıklıkla göz kapağı estetiğinin kaş köşelerindeki damlaların da ortadan kalkacağını umarlar. Ancak göz kapağı estetiği ameliyatı göz çevresinde gençleşme sağlar ama kaşlardaki sorunlar bu şekilde giderilemez. Bu bölgeyi düzeltmek için kaş kaldırma tekniklerinin de ameliyata dahil edilmesi gerekir. Bu amaçla ameliyat öncesi dönemde hastaya avantajlar çizim ve fotoğraflar ile detaylı olarak anlatılacaktır.

Göz çevresi gençleştirme ile gözler daha canlı ve dinamik bir görüntüye kavuşacak ve hastaların taleplerine eş olarak 2 hafta sonra uygulanacak Botulinum Toksini (BOTOX) ile mimiklere bağlı oluşan kırışıklıklar alın, kaz ayakları, kaş ortası bölgeleri de yok edilebilirken daha uyumlu ve tatmin edici sonuçlar elde edilebilir.