JİNEKOMASTİ

Jinekomasti, estetik rahatsızlık yaratan ve sosyal yaşamı etkileyen, psikolojik sorunlara neden olan erkeklerde göğüs büyümesi (jinekomasti) probleminin başlangıcıdır. Bazen bu o kadar büyük bir sorun haline gelir ki, hastalar bunu gizlemek için özel kıyafet seçmeye başlar.

Jinekomastinin temelinde iki farklı neden vardır. Bunlardan ilki, kadınlarda olduğu gibi erkeklerde de bulunan göğüs bezlerindeki artış; diğeri ise göğüs bezleri ile ilgisi olmayan sadece yağ dokusundaki artıştır. Teşhis muayene ile konulur ve ultrason teşhisin kesinleştirilmesinde önemli bir adımdır.

Jinekomasti onarımlarında farklı teknikler vardır. Yağ dokularındaki artışa bağlı jinekomasti şikayeti olan hastalarda yağ aldırma ana tedavi yöntemidir. Dikkatli ve anatomik geçişler ile uygulanacak olan belirginleştirilmiş yağ aldırma uygulaması ile bu sorundan sonsuza kadar kurtulabilirsiniz. Yağ dokusundaki artışa ek olarak göğüs dokusunda artış olan hastalarda, yağ aldırma tek başına onarım sürecinde çoğu zaman yeterli olmamaktadır; göğüs ucunun alt kısmına (kahverengi bölge ve cildin birleşim yeri) yapılan yarım ay kesiği ile sertliğin giderilmesi gerekir.

Jinekomasti ameliyatında hastadan ameliyattan 6 saat önce yiyecek ve içecek tüketmemesi istenir. Bu oruç süresinin ardından hastaneye yatırılan hastalar odalarına alınır ve anestezist eşliğinde benim tarafımızdan son kez değerlendirilir. Bu aşamada öncelikle fotoğraflar çekilir ve ameliyat çizimleri yapılır. Sakinleştirici ilaç uygulamasının ardından tansiyonu ve heyecanı azalmış hastalar ameliyata alınır.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 45 dakika sürer.

Ameliyattan sonra iyileştiğinizde göğsünüzde bir bandaj ve şekil veren bir korse olacaktır. İyileştikten sonra odanıza alınacak ve ağrınız düzenli olarak ağrı kesicilerle kontrol altında tutulacaktır. Yağ aldırma prosedürü uygulanan hastalarda dren kullanmıyorum. Ancak cerrahi göğüs dokusu kesiği yapılan hastalarda dren kullanıyorum ve ertesi gün çıkarıyorum.