GÖĞÜS KÜÇÜLTME

Göğüs küçültme ameliyatı

Göğüs küçültme ameliyatı, göğüslerinin büyüklüğünden şikayet eden kadınlar için bir çözümdür. Büyük göğüsler, görsel ve hareket açısından kadınlar için büyük bir problem oluşturmaktadır. Çoğu kadında iri ve sarkık göğüsler estetik açıdan rahatsızlık olarak görülüyor. Estetik kaygıların yanı sıra meme ile karın derisi arasındaki temas havasız ve kapalı bir ortam oluşturarak renk değişimlerine, mantar enfeksiyonlarına yatkınlığa, kaşıntıya ve tahrişe neden olur. Cilt problemlerinin yanı sıra büyük göğüsleri olan hastaların en önemli şikayetlerinden biri şiddetli boyun ve sırt ağrılarıdır.

Göğüslerinin büyüklüğünden şikayetçi olan tüm hastalar göğüs küçültme ameliyatı adayıdır. Burada en önemli nokta, en az iz bırakacak teknikle göğüsün istenilen hacime getirilmesidir.

Göğüs küçültme ameliyatları için birçok farklı teknik tanımlanmıştır. Bu yöntemler farklı boyutlarda ve yapılarda iz bırakır. Bu işaretler temelde “Ters T” veya “Lolipop” şeklindedir.

Göğüs küçültme ameliyatında kişisel tercihim lolipop şeklinde iz bırakan ufak izli göğüs küçültme ameliyatı tekniğidir. Bu yöntemde izler iç çamaşırında tamamen gizlenebilir ve özellikle dekolte bölgesinde görünür yara izi yoktur.

Göğüs küçültme ameliyatında hastadan ameliyattan 6 saat önce yiyecek ve içecek tüketmemesi istenir. Bu oruç süresinin ardından hastaneye yatırılan hastalar odalarına alınır ve anestezist eşliğinde benim tarafımızdan son kez değerlendirilir. Bu aşamada öncelikle fotoğraflar çekilir ve ameliyat çizimleri yapılır. Sakinleştirici ilaç uygulamasının ardından tansiyonu ve heyecanı azalmış hastalar ameliyata alınır.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 2,5 saat sürer.

Ameliyattan sonra iyileştiğinizde göğsünüzde bir bandaj olacak ve bu bandaj üzerinde şekillendirici iç çamaşırı yer alacaktır. Göğüs küçültme ameliyatında sık sık dren kullanmıyorum. Ancak bu kararı genellikle ameliyat sırasında veriyorum. İyileştiğinizde odanıza alınacaksınız.

Bu ameliyattan korkan hastaların en büyük nedeni acı çekme korkusudur.
Göğüs küçültme ameliyatı, beklenenin aksine ciddi ağrıların yaşanacağı bir ameliyat değildir. Ayrıca ameliyat sonrası ağrıkesici ilaçlar şikayetlerinizi büyük ölçüde giderecektir.